Archív akcií 2018
Žilinská 1000ka - ZACUP PDF Tlačiť E-mail
Pondelok, 01 Október 2018 11:08

Žilinská 1000ka - ZACUP

Ahoj športovci a priaznivci extrémnych výkonov!

V tomto roku prichádza veľká zmena, ktorá jeden z najťažších kolektívnych pretekov na Slovensku Žilinskú 1000ku zahŕňajúci takmer všetky dimenzie pohybu určite posunie do kategórie TOP EXTRÉMU.
Spojili sme nielen zem a vzduch, ale pridali sme aj vodu. Všetko do jedného podujatia  ktoré sme pomenovali ZA CUP.
Veríme že toto spojenie dokonale preverí nielen výkony individuálnych športovcov na konci sezóny, ale preverí aj ich schopnosť pracovať v tíme na dosiahnutie spoločného cieľa. Veríme ich toto podujatie  posunie ďalej pri prekonávaní hlavne samého seba. Všetka námaha, pot a kŕče budú podčiarknuté hrubou lajnou zodpovednosti  voči kolegom v tíme, pretože výsledok každého vytvára výsledok tímu. A v extrémoch je naozaj dôležité nesklamať.

Zabudnite na to čo bolo, pripravte sa na to čo bude:
1, BEH – 11,66 km hore kopcom s prevýšením 587 metrov z Lodenice cez Dubeň a Zástranie zakončený podľa vyjadrení mnohých brutálnym záverom hore bývalou zjazdovkou na Straník s prevýšením 130 metrov. Iba mimochodom – komplet dĺžka trate Žilinskej 1000k bola 14 980m,
2, PARAGLIDING – nezmenený, 300 metrov beh z komplet výbavou od Hangáru na Straníku na štartovaciu plochu, potom čo najrýchlejší let bez pokazenia štartu a trafenie sa do koridoru na predanie štafety. Nič náročnejšie sa nedá vymyslieť.
3, BIKE – výšľap „ako nič“ z pristávacej plochy v Tepličke nad Váhom, po krátkom zahriatí na rovinke nepretržite hore kopcom cez Malý Straník až na vrchol Veľkého Straníka. Odtiaľ fajný zjazd do Tepličky a potom rovinka k Vodnému dielu.
4, KAJAK – novinka na podujatí. Po predaní štafety pri Skite parku  prebehnú pár sto metrov z kajakom na pleciach a následne skokom do kanálu na kajaku sa šprintom po pustenej vode s priehrady doplavia až do Lodenice, takmer až na miesto kde začínali bežci. Avšak tesne pred cieľom sa ešte musia pár desiatok metrov prebehnúť z kajakom na pleciach až do cieľa.

Pripravte sa na to čo bude – novú dimenziu extrému ktorú vám na Slovensku ponúkne iba Žilina.

Štartujeme v sobotu 13.10. 2018 o 12.00 hod Lodenica Žilina.

Podrobné informácie o preteku nájdete na www.x-air.sk

Posledná úprava Nedeľa, 18 November 2018 15:31

Splav Turca 2018_4 PDF Tlačiť E-mail
Sobota, 21 Apríl 2018 13:58

Splav riečky Turiec

Ahojte priatelia,
4.apríla v stredu poobede sme spolu s Bobom, Dušanom a Ďurim opustili skôr prácu a vyrazili za ďalším vodáckym dobrodružstvom na Turiec. Posledne sme splavovali Turiec v roku 2014. Bolo teda načase sa tam vrátiť :-)
Tento raz sme začali splav z vyššieho miesta a to z Jazernice. Splav sme začali malou riečkou Teplica, ktorá sa vlieva do Turca po asi 1km. Tento kilometer nám trval až pol hodinu. Pár krát sme museli z lodí, preniesť okolo padnutých stromov, mostíkov, elektrických ohradníkov... Čakali sme že to bude náročná predieračka cez kríky a stromy, ale že budeme až tak pomalí sme nečakali. Plán že prídeme do Martina sa začal rozplývať. O pol piatej sme boli konečne na Turci a predieranie cez kríky a stromy pokračovalo. V najväčšej húštine sa Dušan rozhodol nedobrovoľne kúpať. Vôbec sme mu nezávideli. Musel sa nejako predrať, preplávať aj z loďou na breh a vyškriabať sa na pole. Bolo to však jediné kúpanie, takže pohoda :-)
Turiec je ináč úžasný. Neuveriteľné meandre, vpravo, ľavo, naspäť, krásne výhľady na Malú a Veľkú Fatru, voda tečie na úrovni okolitých polí, v okolí stáda srniek... nádhera.
Prvú a reálne aj poslednú vlakovú možnosť vrátiť sa po auto sme v Kláštore pod Znievom nevyužili. Voda nás natoľko očarila, že sme sa rozhodli pokračovať ďalej. Tma nás zastihla pri dedinke Valentová a tam sme museli skončiť. Nikde nikoho a najbližší autobus až ráno o šiestej. Z Martinčanov nám nikto nepomohol, tak som si po auto musel zabehnúť. Necelých 8 km nebolo predsa až tak moc. Navyše som sa pri behu zahrial a chalani museli klepať kosu na zástavke :-)

Posledná úprava Pondelok, 01 Október 2018 11:11

Veľkonočný splav Váhu 2018 PDF Tlačiť E-mail
Piatok, 06 Apríl 2018 11:22

Veľkonočný splav Váhu

Ahojte priatelia,
na Veľkú noc sme opäť zorganizovali splav Váhu. Ráno teda šibeme rodinu a po obede ideme splavovať a šibeme ďalej.
Tento rok sme sa zišli v zostave Kika, Naťa, Janka, Upon, Mati, Ďuri, Ľudo, Bobo, Gumička a Luboš.

Akcia začala trochu Aprílovo. Zobrali sme o loď naviac, čakali sme Ivku, ale tá sa neobjavila a vo Vrútkach sme zistili že máme síce plné vrece neoprénových topánok, ale ani jeden neoprén. Teda len Bobo mal vlastný a požičal ho Nati.
Ľudo s Jankou splavovali aj kus Turca a tý sa vybavili aj bez nás. Našťastie bolo slnečno, teplo a dalo sa to prežiť. Splav bol pohodový a užívali sme si slniečka a jarnej pohody. Cesta do Žiliny bola úplne zapchatá nešťastníkmi v plechových krabiciach a väčšinu času sme boli rýchlejší ako oni na ceste. V Strečne podala ešte Kika odvážny výkon a hodila sa do studených vôd Váhu.
>>>>Odkaz na video zo splavu<<<<

Posledná úprava Pondelok, 01 Október 2018 11:11

Akcie v roku 2018 PDF Tlačiť E-mail
Piatok, 06 Apríl 2018 09:55

Milí priatelia na rok 2018 chystáme:

14.-15. 04. obnovu aleje na začiatku Tepličky, teraz budeme nielen rezať a strihať, ale aj sadiť :D

02.06. bude Rajecký triatlon, kde budeme dozerať na plavcov, a dúfame že sa v štartovom poli vyskytne aj nejaký náš člen.

11.08. bude Benátska noc, 10.08. piatok bude príprava a čistenie, každá ruka dobrá

pravdepodobne 13.10.2018 budeme spoluorganizovať akciu Žilinská 1000- ZA Cup, tu budeme potrebovať všetku Vašu pomoc.

26.12. Štefánsky splav, sauna a zasadnutie

Pripravujeme ešte termín na: Oravu (splavovačka), Zádielskú dolinu (lezenie, turistika). Termíny na splav Dunajca a Slovenskho raja, Revúcej, Varínky, Kysuce, Turca podľa počasia. Ešte akcie doplní Ďuri, Braňo a ostatní.

Posledná úprava Sobota, 30 Jún 2018 12:22

Skialp vo Vysokých Tatrách 2018_1 PDF Tlačiť E-mail
Pondelok, 12 Február 2018 14:51

Skialpový výlet vo Vysokých Tatrách - výšľap do Lomnického sedla

V januári sa nám podarilo opäť dať dokopy dačo času a partičku, a tak sme sa vybrali do Tatier. Vzhľadom na snehové podmienky sme sa rozhodli pre Lomnické sedlo. Podľa našich kamarátov to bolo v tom čase všade buď veľmi tvrdé, alebo tam nebol sneh. Tak sme sa pokorne vybrali krajom zjazdovky do najvyššieho možného dostupného bodu. Prejavil som sa ako dobrodruh a charakter a pre istotu som si zabudol vetrovku!!!!! Také neslýchané. Chvalabohu bola príroda milosrdná a umožnila mi výjsť až do najvyššieho bodu túry. Po ceste (podotýkam, že ešte nikto z nás nestál na lyžiach ani skialpoch túto sezónu) sme si aj hovorili, že na rozlyžovanie by vari mohlo byť niečo menej, ale podľa hesla čím horšie, tým lepšie... sme sa do toho pustili. Čím vyššie, tým zimšie, ale aj tvrdšie. V hornej pasáži pod skalnatým plesom v cieľovej rovinke výšľapu už nedržali ani naše pásy. Tak sme si pripli na batoh a veselo došľapali. Evku sme nechali na chate a po krátkom občerstvení sme pokračovali s Ďurim do sedla. Hmla bola neúprosná a skrývala nástrahy, viditeľnosť sa postupne znižovala na 15-20 metrov. Z dávneho výšľapu som si pamätal, že mimo zjazdovky tu zvykli trčať (za nízkeho stavu snehu) skaly. Hmla len umocňovala toto riziko i keď nič z toho nebolo vidieť. Zrazu som sa priblížil k Ďurimu, ten mi povedal, že na vrchol je to už len asi 300 metrov, vedel som, že mu chytnú sadze. Asi o cca 2 minúty som Ďura nevidel. Krátko po tom sa mi šmykli pásy a viezol som sa po zadku po zjazdovke. Paličky som mal na zápästiach a len bezmocne za mnou plandali. Keďže som mal stále nohy pod sebou, tak som vytvoril akýsi stromček a hrnul tú trochu mäkkého snehu zo zjazdovky pod sebou. Keď som asi po 50 metroch zastavil na tomto vankúši zanadával som si, aspoň som tým ostatným spolušlpapačom dal na javo, že som OK. Vypol som lyže, telefón mi zamrzol, ja som skoro primrzol, ale keď je človek (nas-rozvášnený) ani mu zima nie je. Využil som moment tepla, rýchlo som pripol lyže na batoh. Keď som sa postavil, že idem hore, minul ma podobný nešťastník šmýkajúci sa... podľa zvuku šiel ešte o dobrých 100 metrov nižšie, ale nepočul som žiadny náraz. Hneď na to ho následovali kamaráti ešte stojaci na lyžiach (nie horská služba). Ďura som našiel v dobrej nálade v sedle. Dlho sme sa nezdržiavali fotkami hmly a šli sme si vyzdvihnúť Evu.

Zhrnutie: Na rozlyžovanie je to úplne bombový svah. Je tak dlhý, že na ňom zažijete pravdepodobne všetky druhy snehu. Na šľapanie je to výborný test kondície.
Upon

Ja len dodám, že Evka podala super výkon. Bojovala, nevzdávala sa a na Skalnaté pleso vyšla s úsmevom. Vyšla by aj do sedla, ale rozumne vyhodnotila situáciu, že to nepôjde moc jednoducho a radšej nás počkala na chate. Mne sa šlapalo relatívne dobre na širších pásoch, Upon to mal ťažké a letel aj dole. Evka by to mala asi ešte ťažšie ako Upon. Som rád že sa tak dobre rozhodla.
Upon prepáč že som ťa nečakal pred vrcholom, ale už mi začínalo byť zima a boli sme na relatívne bezpečnej zjazdovke. V teréne by som Ti nezdrhol.